
dr Marzena Żylińska
Budząca się szkoła, Edukatorium
Doktor nauk humanistycznych, metodyczka, germanistka, przez wiele lat związana z Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych oraz UMK w Toruniu, z DSW we Wrocławiu i WSB w Bydgoszczy.
Autorka książek, m.in.: Między podręcznikiem a Internetem, Życie to nie wyścigi, Między kijem a marchewką, Nurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się (red.), poświęconych nowoczesnej edukacji, w tym pierwszego polskiego podręcznika do neurodydaktyki.
Inicjatorka i współtwórczyni ruchu Budzących się Szkół. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, organizuje konferencje, na profilu FB/BSS zamieszcza rozmowy z praktykami nowego podejścia do edukacji. Więcej informacji: budzacasieszkola.edu.pl.
Prelekcje
13.9.2025 12:40
Kompetencje relacyjne w zawodzie nauczyciela
Inni prelegenci

dr Marzena Żylińska
Budząca się szkoła, Edukatorium
Zajmuje się metodyką, prowadzi szkolenia i warsztaty, pisze artykuły i książki. Od wielu lat zajmuje się również tworzeniem materiałów dydaktycznych, umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia.
więcej
Joanna Skiba
Fundacja Życie Warte Jest Rozmowy
Suicydolożka, pedagożka. Zaangażowana w działania na rzecz dobrostanu psychicznego dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz zapobiegania zachowaniom samobójczym. We współpracy z platformą „Życie Warte Jest Rozmowy” oraz innymi organizacjami i instytucjami z całej Polski prowadzi szkolenia i konsultacje dotyczące wspierania młodych osób w kryzysie psychicznym. Współautorka scenariuszy edukacyjnych i poradnika z zakresu profilaktyki zdrowia psychicznego.
więcej
dr Andrzej Śliwerski
Certyfikowany terapeuta poznawczo-behawioralny (PTTPB nr 267), terapeuta-dydaktyk i wykładowca akademicki. Łączy podejścia trzeciej fali CBT – m.in. Terapię Schematu i ACT. Pracuje naukowo w Instytucie Psychologii UŁ, badając mechanizmy podatności na zaburzenia lękowe i depresyjne.
więcej
dr hab. prof. UAM Beata Jachimczak
pedagog, pedagog specjalny (pedagog w zakresie nauczania początkowego, pedagog specjalny w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, pedagogiki korekcyjnej, pedagogiki wspierającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi).
więcej
Dawid Mędrala
Absolwent studiów magisterskich Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunkach bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe oraz politologia. Negocjator kryzysowy i mediator, specjalista z zakresu komunikacji promocyjnej i kryzysowej, psycholog kliniczny. Doktorant pedagogiki. Autor publikacji z zakresu teorii wychowania i socjologii.
więcej
prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pomysłodawca, kierownik i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych. Autor licznych publikacji. Trener w obszarze komunikowania i trudnych zachowań oraz edukacji medialnej.
więcej
dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ
NDRK.pl
Biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca. Teoretyk edukacji i pisarz. Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych kontekstów kształcenia.
więcej
Tomasz Bilicki
Pedagog, absolwent kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczył się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdał na Uniwersytecie Maryland.
więcej
Ewa Bensz-Smagała
LuckyMind
Psycholog dziecięcy, oligofrenopedagog, terapeuta. Jest pracownikiem katedry Psychologii w Akademii Górnośląskiej w Katowicach, pracuje również jako trener i terapeuta. Właścicielka LuckyMind, organizatorka konferencji psych-edukacyjnych.
więcej